måndag 29 oktober 2012

Kludda

Här hemma har vi börjat använda ett nytt ord, i alla fall för mig. Pengar som inte är givna till saker som bensin och räkningar kallas för kluddpengar.

Älsklingen är söt och tycker att det är viktigt att jag skall kludda varje månad för att vara glad. Jag skulle väl egentligen kalla det för att shoppa:) Idag har jag i alla fall kluddat massa roligt. Kläder, nagellack, ett smycke och ansiktsprodukter. Nu är veckans kluddpengar garanterat slut!! Men kul är det och visst, lite lycklig blir jag:)

När jag var mindre sa jag och mina vänner alltid när vi shoppat 'kluddat' att 
"Den som har mest saker när den dör vinner". Det var då det. Nu kluddar jag bara för att jag kan det, för att jag är vuxen och för att jag tjänar egna pengar och för att jag blir lite glad(are).

 
Blev till och med en härlig kasmirtröja:) Så mjuk och skön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar