måndag 1 oktober 2012

1 av 30 - Ät rätt!

Från och med ikväll har jag tänkt att försöka satsa lite extra på träning. Lite varje dag i en månad men inte så att det blir jobbigt. Har äntligen kommit igång lite smått med fotbollen. Dock börjar den lida mot slutet av säsongen, och därför känner jag att jag gärna vill försöka trappa upp träningen ytterliggare. Lite varje dag känns hälsosamt. Men för att göra detta möjligt är det en nödvändighet att äta rätt och det är det som skall bli mitt mål. Träna kan jag men det där med kost har ju aldrig varit min starka sida. Älskar ju godis och fika.

Har tittat i almanackan och insett att den 12 oktober och den 27 oktober är två dagar som jag kommer att tillåta massa osunda grejer. Vad som händer då får ni se!!

Dag 1

Idag har jag joggat i 20 min och avslutat med 5 stycken 30 sekunders intervaller.
Eftersom jag bestämde mig nu ikväll för att starta med en mer hälsosammare kosthållning och trappa upp träningen skall vi inte nämna dagens kost. Katastrof! Det innebar både fika och nachochips. Dessutom en massa småätande. Bra start, Not!


Var gärna med och puscha! Kanske någon som har tips på bra, lättlagad och god mat? Hit me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar